Na początku naszej kariery czarodziejskiej, nasza czarodziejka jest powolna i nie zachwyca zadawanymi obrażeniami, bardzo często nie może trafić w naszego przeciwnika. Lecz potem staje się prawdziwą magiczną morderczynią.;D Czarodziejka posiada kilka skilli obszarowych, potężne skille atakujące oraz szeroki wybór buffów. Grając czaro musimy praktycznie cały czas uciekać, chcąc nie oberwać od przeciwnika, ponieważ niestety mamy słabą obronę i ogólnie musimy trzymać się na dystans. W przeciwieństwie do szalenie '' przystojnych '' uzdrowicielek, w tym wypadku strzelców, nie mamy tak dużo uników.
Zwierzaczki.;D
Tu sprawa jest jasna - expimy kucyka, aby w przyszłości mógł dawać nam bardzo przydatne buffy. Zmieniamy go w wierzchowca na 37 lvl (gdyż wtedy defensywne i ofensywne rżenie są wymaksowane) lub 38 (wtedy możemy wyuczyć się jeszcze jakiejś umiejętności, np ''Płacz'', który przyciąga do nas moby).
Kiedy mamy już konia około 20lvl (dajemy mu wszystko w obronę, gdyż to nam będzie bardzo potrzebne przy farmieniu PU w Świątyni Procyon), możemy zacząć expić smoczka (jeśli jednak wolisz konia, ostrzegam, że często się zawiesza przy zbieraniu dropu). Smoka nigdy nie przemieniamy w wierzchowca! Na wieki wieków niech zostanie petem, wspomagającym nas dzielnie, podwyższając statystyki, w zależności od naszych potrzeb).
Od pewnego czasu mamy możliwość zakupienia w Item Shopie bądź od ludzi w grze obrożę Misia lub Pumy. Dzięki niej możemy otrzymać zwierzaka walczącego, który dużo może nam pomóc w farmieniu jeśli nie posiadamy broni +15 (jeśli mamy takową nie ma sensu inwestować w zwierzaka walczącego, gdyż zanim on dobiegnie do ghula czy mumii sami juz ja polozymy.
Broń i zbroja. Czarownica posługuje się kosturem, jednak do momentu wybrania klasy(31 poziom) mamy wolny wybór. Różdżka jest szybsza, jednak ma dużo słabszy atak magiczny niż kostur. Analogicznie kosturem bijemy minimalnie wolniej, ale zadajemy większe obrażenia. Do farmienia PU warto mieć secik na +4/+6. Dzięki temu zyskujemy więcej obrony, a także pocieszną wróżkę, latającą nam przy głowie, która wygląda kozacko.;D
Staty do 31 lvla.
Do momentu wybrania przez nas klasy WSZYSTKIE punty statystyk rozdajemy w Inteligencje! Po wybraniu klasy następuje reset skilli i możemy je rozdawać wg potrzeb, aby móc wykupić wszystkie skille.
W ostatecznym rozrachunku staty mają wyglądać tak:
Siła: 0 Zwinność: 17 Inteligencja: X (wszystko co zostanie) Kondycja: 17
Farmienie PU Zmora wszystkich graczy, ale niestety konieczność, jeśli chcemy raz a dobrze (do końca gry) zaopatrzyć się w niezbędne do stworzenia dobrej postaci Punkty Umiejętności. To właśnie odróżnia Last Chaos od innych gier MMO.
Cóż to takiego blokada expa? Aby efektywnie zbierać PU, musimy dołączyć do gildii z minimum 6 levelem, bądź sami taką stworzyć (czego nie polecam, gdyż kosztuje to trochę kasy i dość sporo PU, więc jeśli to nasza pierwsza postać, jest to zwyczajnie nieopłacalne). Za każde 10k Punktów Umiejętności, w naszych statusie naszej postaci nalicza się 1 SP.
Szef gildii może nam na naszą prośbę zablokować doświadczenie. Nie zwiększy to ilości otrzymywanego przez nas PU, jednak nie pozwoli na przekroczenie poziomów, na których otrzymujemy go najwięcej za potworka, czytaj moba.
Najdogodniejszymi poziomami do farmienia PU są sławny oczywiście 17 (polecam Szelmom), 20 (idealny dla dla Uzdrowicielki oraz Czarodziejki), jak i 25 oraz 29 (Czarodziejka) Innymi klasami jednak nie grałam i nikt nie chce tu nikogo wprowadzać w błąd. ;P
To, jaki level wybierzemy do farmienia PU zależy od posiadanej od nas broni. Używamy eventówki, którą otrzymujemy po skończeniu nauki u naszego mistrza, czyli po osiągnięciu 20lvl. Możemy też używać kosturu (proponuję właśnie to rozwiązanie, gdyż ma większy DMG niż różdżka).
Jest też druga droga - nie farmimy wielu tysięcy PU w Procyon, ale dobijamy PU na bierząco na mobach białych dla nas. Nie polecam tego sposobu, gdyż w Procyon masz 5-5,5k za moba, a poza murami Świątyni maksymalnie ok. 1,2k.
Jest też droga pośrednia - możesz wyfarmić w Procyon np. 5k PU i ruszyć dalej w świat Iris. Raz latać na mobki białe, raz czerwone i gdy niebezpiecznie blisko będziesz zbliżał się do braku PU zwalniasz tempo. Sposób dobry jeśli chcesz tylko grać dla rozrywki, bo tym sposobem (jak i opisanym troszkę wyżej) do TOP się prędko nie dostaniesz.
Ile zbierać PU?
[color=#FF99CC]Do 140lvl Czarownica potrzebuje na
a) Skille aktywne: 23.540 PU.
b) Skille pasywne: 20.167 PU PU oraz 2.240.000.000.
Razem daje nam to ponad 43k PU. No tak, zabrzmiało strasznie Ale powiedzmy sobie szczerze... Niewielu w ogóle dojdzie do 140lvl. Po 92 wbijanie lvl jest monotonne i mało efektywne bez sięgania po dopalacze z Item Shopu. Więc jeśli wiesz, że nie będziesz miał takiej możliwości, nie farm tyle PU, gdyż po drodze po prostu padniesz z nudy, zrezygnujesz, nie poznasz tak naprawdę czym jest ta gra.
Poza tym, w trakcie gry (bijąc białe mobki) także dochodzi nam trochę PU. Nieporównywalnie mniej niż w Procyon, ale uzupełnia braki. Ja polecam wyfarmić 25-30k PU i nie martwić się naprawdę dłuuugo o PU.
Kaską nie zaprzątajcie sobie głowy - sama wpada w trakcie gry.;)
Rzemiosło. Są to umiejętności specjalne, które możemy nabyć od NPC w Juno i Dratan. Po co nam one? Oczywiście z założenia do wyrobu broni, zbroi, miksturek... Ale jak jest naprawdę? Wyrób broni jest nieopłacalny, za to znów przydaje się osobom z dostępem do Item Shopu.
Wszystkie skile specjalne kosztują 3801 PU. Wykupującje wszystkie, ukrywamy PU przed ewentualną stratą w wypadku śmierci. Aby je odzyskać, gdy kiedyś zabraknie nam na wykupienie jakiegoś skila, kupujemy z Item Shopu Kartę Rzemiosła, która zwróci nam zainwestowane w rzemiosło PU.
Od niedawna doszło dodatkowe rzemiosło przeznaczone do wyrobu broni i setów na levele od 95. Możemy w nim schować kolejne 2070 PU.
Jeśli masz wyfarmione dużo PU i w przyszłości będziesz mógł wykupić z Item Shopu Kartę zwracającą wszystkie zainwestowane PU, maxuj wszystko oprócz skili do podziemia.
Kiedy jednak musisz oszczędzać i liczyć się z każdym PU, polecam rozłożyć skile w ten sposób:
a) Skile aktywne
* Wybuch energii - podstawowy skil atakujący, przyda się na początkowych poziomach, aczkolwiek Ostrze Energii sprawuje się znacznie lepiej. Nie jest zbyt drogi jeśli chodzi o pu, więc co nam szkodzi wymaksować ;]
* Nova energii - skill podziemia. Wykup tyle poziomów, ile potrzeba na odblokowanie kolejnego skila.
* Ostrze energii - skill ataku, mocniejszy i szybszy niż Wybuch energii. Polecam wymaxować. Przyda się na czas farmy, gdyż Czarodziejka praktycznie cały czas używa skili.
* Przemiana - przemienia życie w manę. Niezwykle przydatna umiejętność, która w przyszłości stanie się naszym nawykiem. Maxujemy.
* Przekleństwo - spowalnia przeciwnika. Trwa naprawdę długo i nie raz ratuje nas przed szybszymi od nas mobami/graczami. Max.
* Magiczny odpoczynek - buff, dzięki któremu szybciej regeneruje się mana. Przydatne jeśli rzucamy na kogoś. Na siebie, więcej many używamy, niż nam przybywa. Jednak max.
* Chakra - buff zwiększający prędkość biegania. Dla powolnej Czarodziejki to absolutna konieczność, chyba że chcemy do końca gry inwestować w Eliksiry Prędkości. Max.
* Bezwładność - obniża szybkość ataku przeciwnika. Max.
* Śmiertelny Wróg - skill ataku, dający lepszy efekt z kosturem. Ja jednak prawie go nie używałam przez cały okres farmy. Aby go wykonać trzeba podejść do przeciwnika, a jak wiadomo Czarodziejka to postać dystansowa. Jak dla mnie zbędny skil.
* Tajemna wiedza - kolejny skill ataku, konieczny do wybrania przez nas specjalizacji. Najsilniejszy z dotychczas dostępnych. Max.
* Pośpiech - osobisty buff podnoszący naszą prędkość ataku. Bardzo ważna umiejętność dla wolno atakującej (narazie ) Czarodziejki. Max.
* Magiczna precycja - podnosi celność magiczną. Czarodziejka bardzo dużo missuje. Przez całą grę musimy stawiać na celność magiczną i bdm. Skill obowiązkowo maxujemy.
* Błysk - buff sprawiający, że szybciej możemy wykonać umiejętność. Max.
* Nova bólu - nasz pierwszy skill obszarowy, bardzo przydatny do farmienia. Atakuje do pięciu przeciwników jednocześnie. Osobiście sugeruję maxować.
b) Skile pasywne
* Eteryczna bariera - podnosi obroną fizyczną. Mamy jej malutko, więc max.
* Wizja - zwiększa nam atak magiczny. Max.
* Magiczna Tarcza - podnosi obronę magiczną. Max.
* Wytrwałość - skraca regenerację many. Max.
* Wzmocnienie - podwyższa życie. Mamy go niezbyt wiele, więc maxujemy.
* Czarnoksięstwo - skraca czas ładowania się umiejętności.
Skille do 31 lvla.
Po wybraniu klasy( Czarownica!) u Mistrza Czarodziejek, odblokowują się nam kolejne skill e. Jak powyżej, mając dużo PU i dostęp do Item Shopu, maxujemy wszystko, jeśli nie... No cóż, musimy wybierać na czym nam najbardziej zależy.
a) Skile aktywne
* Terra - nasz najsilniejszy skil atakujący. Max.
* Strach - określiłabym tą umiejętność jako wersję demo Symulacji (Zamachowiec) Co prawda odwraca od nas uwagę mobka na kilka sekund, ale to wystarcza, by się zbuffować/uleczyć/uciec do miasta. Max.
* Ognisty Krąg - nasz drugi skil obszarowy. Atakuje do pięciu przeciwników w zasięgu 20m. Max.
* Strzała Lodu - silny atak, redukuje także prędkość poruszania się celu. Jest co prawda to słabo zauważalne, ale warto maxować, że względu na jej duże obrażenia.
* Nova Chaosu - kolejny skil obszarowy Dla tej umiejętności warto grać Czarownicą. Na Duszkach - cudo. Przysparza przeciwnikom będącym w zasięgu ogromne szkody, zwiększając przy tym ich atak. Nie musimy zaznaczać celu aby wykonać ten skil.
* Meteor, Huragan i Zemsta Mrozu - Jeszcze niedostępne w polskiej wersji.
b) Skile pasywne
* Opanowanie Magii - Podnosi atak magiczny, gdy nałożony jest kostur. Max.
* Bariera Energii - Podwyższa unikanie z bliska, gdy nałożony jets kostur. Max.
* Magiczna Tarcza 2 - Kontynuacja skila podwyższajacego obronę fizyczną. Max.
* Wytrwałość 2 - Podnosi regenerację many. Max.
* Magiczny Fokus - Podnosi prędkość ataku i obronę fizyczną. Wreszcie nasza Czarusia nie męczy się z prędkością bicia 16 (z buffem osiągała dotąd 14). Po wymaxowaniu tej umiejętności, prędkość naszego ataku wynosi już 12! * Zaklęcie Energii - Podnosi maksymalne życie i manę. Maxujemy.
Po wybraniu klasy( Wiedźma!) u Mistrza Czarodziejek, odblokowują się nam kolejne skille. Jak powyżej, mając dużo PU i dostęp do Item Shopu, maxujemy wszystko.
a) Skille aktywne
*Skamienienie - Przemienia przeciwnika w kamień i zabiera mu wszelkie buffy i debuffy.
*Oślepienie - Zaciemnia obraz przeciwnika.
*Upadek - Obniża działanie umiejętności przeciwnika, ich szkody i celność.
*Złodziej Życia - Zabiera przeciwnikowi życie i napełnia własne.
*Śmiertelny Ogień - Powoduje krwawienie u przeciwnika i osłabia go.
*Epidemia - Powoduje wykrwawianie sie przeciwnika z potężną siłą.
*Kalectwo - (Opis niedostępny)
*Błysk 2 - Przyspiesza wykonywanie umiejętności.
*Głęboki Sen - AOE: Może "uśpić" do 6 przeciwników w zasięgu.
*Udręka - Przeklina przeciwnika i obniża jego życie na określony czas.
*Zamieć - Potężny atak(?).
b) Skille pasywne.
*Energia Astralna - Podnosi maksymalne życie, gdy nałożona jest broń.
*Bariera Energi - Podnosi na stałe szanse uniknięcia ataku z bliska, gdy nałożona jest broń.
*Obrona Duchowa - Podnosi na stałe prędkość ataku i fizyczną obronę.
*Wsparcie - Podnosi na stałe maksymalne życie i manę.
Zbroja PRO. ;D
Broń i zbroja mają różne kolory.
b6 - niebieskie, 6 pieczęci, w tym jedna np. Poziom
Zbrojenia -10 pozwala nam założyć tę część 10lvl poniżej poziomu broni)
b5 - niebieskie, 5 pieczęci b5e - jak wyżej, tyle że w unikanie (tego nam trzeba) b4 - niebieskie, 4 pieczęci g5 - zielone, 5 pieczęci g5e - zielone, 5 pieczęci, w unikanie (jeśli nie stać nas na b5 kupujemy g) g4 - analogicznie, 4 pieczęci
|